Ny GSX-S1000

Evolutionen af GSX-S1000 er kommet i form af den nye GSX-S1000 2022 model

GSX-S1000 er opdateret til 2022 med udvikling af en populære GSX-S1000

GSX-S1000 blev lanceret i 2015 i en 'naked' og i en kåbe version, som GSX-S1000 og GSX-S1000F.

De blev med det samme taget godt imod af de danske motorcyklister, og en masse heldige motorcyklister har fået æren af at køre på en GSX-S1000/F.

Til 2022 bliver GSX-S1000F erstattet af GSX-S1000GT, og GSX-S1000 'naked' bliver erstattet af den nye 2022 GSX-S1000.

Det stærke fundament, og base.

Den nye GSX-S1000 er bygget på samme platform som den udgående GSX-S1000.

Det består af stellet og bagsvinger fra Suzuki GSX-R1000 K9-L6.

Affjedring fra KYB har lige ledes samme platform, men med opdaterede interne komponenter forrest og bagerst, for en bedre og mere balanceret køreoplevelse.

Perlen, og centrummet af en motorcykel, og oplevelsen af kørslen er motoren, og det er især tilfældet på GSX-S1000. Motoren er platformen fra K5-K6 GSX-R1000, retuned til mere kørbarhed, der giver en bedre oplevelse i hele omdrejningsregisteret. Den nye GSX-S1000 er opdateret med et andet indsprøjtnings 'map' for blødere gasrespons, og gjort den nye GSX-S1000 endnu nemmere at køre, i alle situationer, uden at ofre de sportslige gener.

Selvom motoren er blevet opdateret til kravende for Euro-5 normen, har den ikke mistet hestekræfter, og leverer stadig overbevisende 150 hk.

 

Evolutionen af nøgle elementer

Den nye 2022 GSX-S1000 er også spækket med nye dele, og især tekniske forbedringer.

En af de helt store punkter er den store opgradering i elektronik, og forbedring af dem som er kendt fra den gamle GSX-S1000.

Nyt LCD Display: Displayet på den nye GSX-S1000 er opgraderet fra den forgående model. Vi kender displayet fra Suzuki Katana, og GSX-R1000/R, og ved det er intuitivt at bruge, og viser alt den vigtige information nemt aflæseligt.

Suzuki Traction Control System 5 trin + Off: GSX-S1000 var en af de første modeller fra Suzuki til at have STCS ( Suzuki Traction Control System ). Selvom det ikke var modellen der introducerede det, var det den første med 3 trin + Off. Altså introducerede Suzuki mere justerbarhed med GSX-S1000. På den nye GSX-S1000 kommer der nu endnu mere justerbarhed med 5 niveauer + Off, så man kan justere følsomheden endnu finere, til at matche kørselsforholdende.

Suzuki Bi-Directional Quickshifter: Den nye GSX-S1000 har ligesom GSX-R1000/R og den nye GSX1300RR Hayabusa fået Quickshifter, både op i gear, og ned i gear. Systemet er gennemtestet, og er nu retmæssigt kommet på GSX-S1000.

Tankcapacitet: Størrelsen på tanken er også blevet forbedret på til den nye GSX-S1000. Tank størrelsen er hævet fra 15 liter, til hele 19 liter en forøgelse på over 26%. Det giver mindre tid på tankstationer, og mere tid ude på vejene. Det gør også GSX-S1000 mere egnet til længere turer, eller stor pendlere.

Suzuki Drive Mode Selector: Der er nu også mulighed for at justerer, via SDMS, motorresponsen i 3 modes ( A, B, C ). De 3 modes ændrer motorkarakteristikken for gasrespons, og livlighed for motorren. Hestekræfterne ændrer sig ikke, men måden kræfterne bliver leveret er ændret. Derfor kan man bruge systemet til at justere efter hvad der føles mest intuitivt.

Med mode C får man en mild respons, der giver masser af kontrol, og stiger lineært mod topkræfterne. Den mest komfortable køremode.

Med mode B får man en hybrid mellem sporty, skarp respons, og komfortabel, let gas. En jack of all trades master of non.

Med mode A er der dømt fuld smæk for skillingen. Det er motoren for fuld udblæsning, og gassen kommer aggressivt og hurtigt, så man ikke skal vente på at tordne mod næste sving. Især passende til meget frisk kørsel, eller track days.

 

Suzuki Drive Mode Selector: Motorkræft levering ved A, B og C mode

Suzuki Drive Mode Selector: Motorkræft levering ved A, B og C mode

KURV:
0 varer
Total: 0,00 DKK
NYHEDSBREV